Skip to content
  • Home
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (Lux)
  • No Skin
Collapse
Ukraine Tryzub and Canada Leaf
  1. UKRAINIANS ON THE CANADA MAP
  2. Categories
  3. Вільне спілкування
  4. (UA) IT/Tech Ukrainians in Canada

(UA) IT/Tech Ukrainians in Canada

Scheduled Pinned Locked Moved Вільне спілкування
647.4k Posts 3.6k Posters 372.0k Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • t379434605T Offline
    t379434605T Offline
    Gwyn Bleidd 🇺🇦
    wrote on last edited by
    #537813
    я забув шо у вас нема qa 😆
    1 Reply Last reply
    0
  • t379434605T Offline
    t379434605T Offline
    Gwyn Bleidd 🇺🇦
    wrote on last edited by
    #537814
    Повертаємось до того, що пойнти - це не міра часу на "скільки подумати" ) Але ми здається почали ходити по колу вже )
    1 Reply Last reply
    0
  • t304000159T Offline
    t304000159T Offline
    Gleb
    wrote on last edited by
    #537815
    в рамках леса
    1 Reply Last reply
    0
  • T Offline
    T Offline
    ✙ M
    wrote on last edited by
    #537816
    В рамках ветки😝
    1 Reply Last reply
    0
  • t322954591T Offline
    t322954591T Offline
    Elena S
    wrote on last edited by
    #537817
    Оце класно, дуже дякую
    1 Reply Last reply
    0
  • t304000159T Offline
    t304000159T Offline
    Gleb
    wrote on last edited by
    #537818
    не, БЕК это ВЫСШАЯ КАТЕГОРИЯ
    1 Reply Last reply
    0
  • T Offline
    T Offline
    ✙ M
    wrote on last edited by
    #537819
    Ветка программирования - фронт, бек - это и есть отдельная ветка айти) и там вот листики это фронт
    1 Reply Last reply
    0
  • t304000159T Offline
    t304000159T Offline
    Gleb
    wrote on last edited by
    #537820
    тому треба мати контакти людей, що зроблять фронт на коліні, який би підійшов для MVP
    1 Reply Last reply
    0
  • t304000159T Offline
    t304000159T Offline
    Gleb
    wrote on last edited by
    #537821
    насправді, часто проблема, що немає часу на фронт, але з гарним фронтом простіше продати
    1 Reply Last reply
    0
  • t322954591T Offline
    t322954591T Offline
    Elena S
    wrote on last edited by
    #537822
    Навіть якщо домовитись що «поміняти 1 слово - це однопоінтова таска» люди починають «а мені треба там розбиратися», «а я тут буду тести передєлувать, я ж не знаю скільки тестів впаде» і ставиться не 1 а 3
    1 Reply Last reply
    0
  • t379434605T Offline
    t379434605T Offline
    Gwyn Bleidd 🇺🇦
    wrote on last edited by
    #537823
    Ось знайшов цікавий текст, з яким я цілком згоден, про сторі пойнтс і естімейтс ''' The whole point of Story Points is that we're TERRIBLE in estimating time, but we know the difference between Easy, Normal, Hard, Super Hard, and Impossible. How long does it take to go to the bank, deposit a check, and get back to the office? 30 minutes? 1 hour? WE DON'T KNOW! Monday it'll take an hour, Wednesday it'll take 45 minutes, and Friday it'll take an hour and a half! Debugging code takes either 10 minutes or seven days! There's no real way to estimate ACCURATELY the time. BUT, we know that the bank trip is medium effort because of traffic and lines. We know that debugging this particular piece of code is Hard because it's intricate and that this other issue is probably Easy because the problem statement is a known behavior and simple to diagnose. Story Points are NOT to track or inform the business on time for a Gannt chart. It's for the TEAM to estimate workload and what can be done in the current/future sprints. That's the end of it. The only thing you do with Story Points after you close the story is "do we think that we were right on our estimate? If not, what did we learn from it being easier/harder than we originally thought so that we do better in the future?" That's it, that's the end of it. Lessons learned so that we can empirically improve on our process down the road. And again, it's JUST for the team, not the PMO. '''
    1 Reply Last reply
    0
  • t304000159T Offline
    t304000159T Offline
    Gleb
    wrote on last edited by
    #537824
    только для избранных - те кто не попадают туда, то идут в другие ветки айти
    1 Reply Last reply
    0
  • T Offline
    T Offline
    ✙ M
    wrote on last edited by
    #537825
    Так деталек не хватает
    1 Reply Last reply
    0
  • t304000159T Offline
    t304000159T Offline
    Gleb
    wrote on last edited by
    #537826
    вообще я считаю, что бэкенд это как высшая каста
    1 Reply Last reply
    0
  • T Offline
    T Offline
    ✙ M
    wrote on last edited by
    #537827
    Ага))
    1 Reply Last reply
    0
  • t304000159T Offline
    t304000159T Offline
    Gleb
    wrote on last edited by
    #537828
    нормальний градус токсичності ) мені такий подобається
    1 Reply Last reply
    0
  • t322954591T Offline
    t322954591T Offline
    Elena S
    wrote on last edited by
    #537829
    Але і тут - мідл буде топити що все Hard та Super Hard - і шо і будем ставити такі оцінки. Бо скажеш Easy а комусь не Easy - переконають що їм Hard
    1 Reply Last reply
    0
  • t304000159T Offline
    t304000159T Offline
    Gleb
    wrote on last edited by
    #537830
    особенно distributed high-load cloud-native systems
    1 Reply Last reply
    0
  • T Offline
    T Offline
    ✙ M
    wrote on last edited by
    #537831
    Я розумію)
    1 Reply Last reply
    0
  • t379434605T Offline
    t379434605T Offline
    Gwyn Bleidd 🇺🇦
    wrote on last edited by
    #537832
    тоді він або не мід, або isnt a good fit for the team ) мені трохи важко зрозуміти, які стосунки у вас у команді, тому що у нас зовсім не так ) Якщо є конфлікт думок, його треба перетворювати в конструктивний діалог та приходити до спільного знаменника - наприклад, це абсолютно нормальна ситуація, коли сіньйор чи тім лід чи принципал ставить 2 пойнти, а потім мідл вказує на потенційну складність, і сіньйор погоджується, шо він її упустив З іншого боку, якщо б у мене в команді був мідл, який постійно наполягав би скажімо на 3 на таски, які очевидно 1 - я б влаштував пару сесій коли зробив би цей тікет прямо під час рефайнмента - звісно, ввічливо та чемно, але це теж менторинг... of sorts :-P
    1 Reply Last reply
    0

  • Login

  • Don't have an account? Register

  • Login or register to search.
  • First post
    Last post
0
  • Home
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • Users
  • Groups